Beatbox, insanın hiç bir orkestra kullanmadan tamamen kendi uzuvlarıyla yaptığı ritm ve basslardan oluşan
(ki iyi beatboxçılar bunları yaparken aynı zamanda şarkılarını da söylemekteler) müzik türüdür. İlk olarak size Dünya çapında uzmanından birini izlemenizi tavsiye ederim. ETİKET:beatbox nasıl yapılır anlatım-beatbox öğren-beatbox nasıl öğrenilir-beatbox dersleri-beatbox nasıl yapılır videoları-beatbox eğitimi-beatbox izle-beatbox nasıl yapılır öğren
BAĞLAMA SAZ NEDİR NASIL YAPILRI ÜRETİMİ VİDEO İZLE
ETİKET: bağlama nasıl yapılır yazı-bağlama nasıl yapılır video-bağlama nasıl yapılır izle-bağlama nasıl yapılır dinle-bağlama nasıl yapılır nota-saz nasıl yapılır-bağlama yapımı seyret
Ülkemizde kullanımı en yaygın olan telli bir Türk
Halk Çalgısıdır. Yörelere ve ebatlarına göre bu çalgıya, Bağlama, Divan
sazı, Bozuk, Çöğür, Kopuz Irızva, Cura, Tambura vb. adlar
verilmektedir. Bağlama ailesinin en küçük ve en ince ses veren çalgısı Curadır.
Curadan biraz daha büyük ve curaya göre bir oktav kalından ses veren çalgı ise
Tamburadır. Bağlama ailesinin en kalın ses veren çalgısı ise Divan Sazı'dır.
Tamburaya göre bir oktav kalından ses verir.
Bağlama; Tekne, Göğüs ve Sap
olmak üzere üç ana kısımdan oluşmakatadır. Tekne kısmı genelde dut ağacından
yapılmaktadır. Ancak dut ağacının dışında ardıç, kestane, ceviz, gürgen gibi
ağaçlardan da yapılmaktadır. Göğüs kısmı ladin ağacından, sap kısmı ise gürgen,
ak gürgen veya ardıç ağacından yapılmaktadır. Sap kısmının tekneden uzak kısmı
üzerinde tellerin bağlandığı Burgu adı verilen parçalar vardır. Bağlamanın
akordu bu burgular kullanılarak yapılmaktadır. Sap kısmı üzerinde misina ile
bağlanmış perdeler bulunmaktadır. Bağlama Mızrap veya Tezene adı verilen kiraz
ağacı kabuğu veya plastikten yapılan araçla çalındığı gibi bazı yörelerimizde
parmakla da çalınmaktadır. Bu çalım tekniğine Şelpe adı verilmektedir. Bağlama
üzerinde ikişerli veya üçerli guruplar halinde üç gurup tel bulunmaktadır. Bu
tel gurupları değişik biçimlerde akort edilebilmektedir. Örneğin bağlama düzeni
adı verilen akort biçiminde alt gruptaki teller yazılış itibariyle La,orta
guruptaki teller Re,üst guruptaki teller ise Mi seslerini vermektedir. Bu akort
biçimi dışında Kara Düzen (Bozuk Düzen), Misket Düzeni, Müstezat, Abdal Düzeni,
Rast Düzeni vb. akort biçimleri de vardır.
BAĞLAMA
TÜRLERİ (Bağlamanın Ailesi) Bağlama ailesi sazlarını
büyükten küçüğe aşağıdaki gibi sıralıyabiliriz.
MEYDAN
SAZI Meydanlarda çalınmasından dolayı Meydan Sazı
denilmistir. 12 teli bulunması nedeniyle bazı yörelerde 12 telli sazda
denilmektedir. Meydan sazı bağlama ailesinin en büyük sazıdır. La sesine akort
edilir. Form boyu 52,5cm, sap boyu 70cm, tel boyu 112cm, form eni ve derinliği
31,5cm dir. En ince teli 0,35 - 0,40 numaradır. Çoğunlukla kalın bam telleri
kullanılır.
DİVAN
SAZIMeydan sazından biraz daha küçüktür. Dokuz telli
yada yedi telli olarak kullanılabilir. Meydan sazından dört ses daha tiz akort
edilir. Form boyu 49cm, sap boyu 65cm, tel boyu 104cm, form eni ve derinliği
29,5cm dir.
ÇÖĞÜRDivan sazına yakın
büyüklükte 9 ile 6 tel takılmakta ve 15 kadar perdesi bulunmaktadır. Akordu alt
iki tel(La), orta iki tellerin birisi(La) diğeri ise(Re), üst teller ise(Sol)
sesine akort edilir. Çöğür ile; Nefes, Ayin ve Semai gibi havalar çalınır. Bugün
daha çok curası kullanılmaktadır. Çöğür Curası, çöğürün bir oktav daha tizi ve
küçüğüne denir.
BAĞLAMAAdını alan ailenin
temel sazıdır. 17-24 perdesi vardır. Meydan sazından bir oktav, Divan Sazından
ise beş ses daha tizdir. 6-9 tel takılır. Alt telleri(La) sesine akort edilir.
Düzen değişikliklerinde orta ve üst tellerin akortları değiştirilir. Form boyu
42cm, sap boyu 55cm, tel boyu 88cm, form eni ve derinliği 25cm
dir.
BOZUK15-18 perdesi vardır.
Üçerli gruplar halinde 9 tel takılır. Bağlama ebatlarındadır. Ortaya iki sarı ve
bir ince çelik tel, üste ve alta ise birer kalın sarı ve ikişer çelik tel
takılır. Sarı teller çelik tellere göre bir oktav daha pest akort
edilir. Genellikle Güney ve Ege yörelerimizde bozuk olarak bilinir ve
çalınır. Bozuk düzeni oldukça yaygındır. Akortları ise alt(La), Orta(Re) ve üst
(Sol) seslerine düzenlenir.
ASIK
SAZIAşıkların ( Halk Ozanlarının ) çalmış oldukları
bağlamaya aşık sazı denilmekdetir. Normal bağlamaya göre sapı daha kısadır.
13-15 perdesi vardır. Dip perdesi (Re) değil Do`dur. 6-9 telli olarak
kullanılır.
TANBURABağlamadan daha
küçüktür. Divan sazından bir oktav tizdir ve divan sazının curası olarak
bilinir. Bağlamadan da dört ses daha tizdir. Alt(Re) orta(Do) seslerine akort
edilir. Form Boyu 38cm, sap boyu 50cm, tel boyu 80cm, form eni ve derinliği
22.8cm dir.
CURABağlama ailesinin en
küçük sazıdır. 7-16 perdesi 3-6 teli bulunmaktadır. Genellikle altı tellidir.Üç
tek telli veya altta iki, ortada iki, üstte ise tek telli olanlarının yanı sıra
iki telli olanlarıda vardır. Bağlama ve Bozuk düzenlerine akort edilir. İki
telinin akort düzeni alt tel(La) üst tel(Re) dir.
BAĞLAMA
CURASILa sesine akort edilir. Bağlamadan bir oktav
tanburadan ise beş ses tizdir. Form boyu 26,5cm, sap boyu 35cm, tel boyu 56cm,
form eni ve derinliği 15,5cm dir.
ETİKET:mum nasıl
yapılır malzemeleri-evde mum nasıl yapılır-mum nasıl yapılır video-mum yapımı-mum nasıl
yapılır izle seyret-mum nasıl yapılır ayrıntılı
anlatım
hemen hepimiz ilk gençlik dönemlerimizde maden suyu
ve farklı içecek şişelerinin üzerine mum damlatarak
şekillendirmişizdir.
Bazılarımızın hobisi ise işte o mumları yapmaktı.
Mum ışığını sevmeyen birini görmedim şu yaşıma kadar, ben de çok severim ve
evimde de özellikle şu küçük mumlardan bolca vardır.
Peki evde mum nasıl
yapılır? Çok basit işlemlerle evde mum yapabilirsiniz. Yeter ki gerekli
malzemeleri temin edin.
Mum yapmak için gerekli
malzemeler: 1 kg parafin 100 gr stearin Mum
kalıbı Mum boyası Fitil olarak kullanılacak kalın ip. Esans
(tercihen)
İlk önce kısık ateşin üzerine aldığınız tencereye
parafini koyun ve yavaşça eritin.
Katılaşmasını sağlamak için stearini
de ekleyin ve karıştırın.
Mum boyasından bir fiske ilave edin ve
karıştırın.
Eğer mumunuzu kokulu yapmak istiyorsanız
diğer
malzemeleri aldığınız yerden esans da edinebilirsiniz.
Daha sonra mum kalıbına erittiğiniz karışımı dökün ve
dökerken
arada fitili de yerleştirin ve normal
oda sıcaklığına gelene kadar
soğutmaya bırakın.
Soğuduktan sonra buzdolabına koyup donmasını
sağlayabilirsiniz.
Donduktan sonra buzdolabından çıkarıp
kullanabilirsiniz
GÖZLÜK CAMI NASIL YAPILIR GÖZLÜK NASIL SEÇİLİR ÜRETİMİ VİDEO İZLE
ETİKET:gözlük camı nasıl yapılır video seyret-gözlük yapımı-gözlük nasıl seçilir-gözlük nasıl temizlenir-gözlük imalatı izle
Güneş gözlüğü seçimi nasıl yapılır? Güneş gözlüğü sadece iyi görünmenize yardımcı olmaz aynı zamanda gözlerinizi güneşin zararlı ışınlarından da korur.
Gözlüğün etiketine bakarak UVA ve UVB ışınlarına karşı yüzde yüz koruma sağladığına emin olun.
Retinaya zarar verebilen ve Makula Dejenerasyonuna (bir görme kaybı) yol açan mavi ışığı, en az geçiren gözlükleri arayın. Ayrıca polarizasyona yani parlamayı azaltıcı filtreleme özelliğine dikkat edin. Konfor düzeyine bağlı olarak bir cam rengi tercih edin. Gri camlar renk algınızı etkilemez. Kahverengi ve turuncu renkli camlar makula dejenerasyonu koruması için iyi bir tercihtir çünkü UV ışınlarını ve mavi ışığı süzerek maksimum retina koruması sağlarlar.
Yeşil, kırmızı ve sarı renkte camlar ise diğer gözlük camlarına göre renkleri daha az deforme ederler. Eğer spor yaparken kullanacaksanız hafif, plastik ve kırılmaz güneş gözlüklerini tercih edin. Gözleriniz için tüm korumaları sağlayacak bir koruyucu satın alın. Bunlar geniş bir alanı kaplar ve yan kalkanları vardır. Ek olarak onları numaralı gözlüklere de monte edebilirsiniz.
Koyu camlar daha iyi koruma anlamına gelmez, en iyi koruma için gözlük etiketlerini kontrol etmeli veya gözlüğün ultraviyole geçirgenliğini kontrol etmelisiniz. Bunun için uv test cihazları bulunmaktadır.
Bu cihazlardan gözlükçülerde bulunmakla beraber, kendiniz de edinebilirsiniz. Gözlerinizi güneşin zararlı ışınlarından korumak için ayrıca şapka da kullanabilirsiniz.
Etiket:elmas nasıl yapılır izle,elmas nasıl yapılır video seyret,elmas
neden yapılır,elmas yapımı,elmas üretimi nedir,elmas nasıl oluşur
Elmasın Serüveni
ElmasPırlantanın kesilmemiş ve ham hali olan elmasın yaşı, tarihi, simgeselliği ve göz kamaştırıcı parlaklığı onu mücevherlerin en değerlisi ve anlamlısı haline getirmiştir.
Her elmas eşsizdir ve sizin gibi tektir. Elmasın eşsiz serüveninin ve sizin için mükemmel olan pırlantayı bulmanın heyecanını yaşayabilirsiniz. Böylece siz de sonsuza kadar yaşayacak kendi mücevherinize sahip olacaksınız.
Nasıl oluştu?
Elmaslar milyarlarca yıl önce, neredeyse zamanın başlangıcında oluşmuştur. Her elmas son derece yaşlıdır, hatta dinozorların var olduğu dönemlerden bile çok önce oluşmuştur.
LavGökyüzündeki bazı yıldızlardan bile daha yaşlı olan pırlantanız, hayret verici bir yolculuğa dayanmıştır. Bu yolculuk çok eski bir elementi dünyanın en çok aranan ve ölümsüz mücevherlerinden biri haline getirmiştir.
Son derece yüksek ısı ve basınç altında yer kabuğunun derinliklerinde kristalleşen elmas, değerli sırlarını yanardağlardaki volkanik lavların yardımıyla dünyanın yüzeyine taşıyana kadar korudu. Daha sonra da binlerce yıl boyunca doğanın yıpratıcı etkileriyle karşı karşıya kaldı. İnsanoğlunu şaşırtan bu çetin yolculuğa, sadece az bir kısmı sabırla dayanarak bulunmayı başardı.
Doğanın koşullarına direnebilenlerin de yalnızca çok az bir miktarı kesilip cilalanarak bir mücevherde kullanılabilecek büyüklük ve kaliteye sahiptir.
Nasıl bulunuyor?
İlk elmas madenciliği Hindistan?da 2800 yıldan daha uzun bir süre önce başlamıştır. Günümüzde birçok modern yöntem kullanılsa da elmas bulmak hala çok zorlu bir iş. Jeologlar doğanın en kıymetli taşlarını Sibirya?nın ve Kanada?nın donmuş tundralarından, Afrika?nın sıcaktan yanan çöllerine ve okyanus diplerine kadar her yerde arıyor.
Tek bir elması bulmak için bir evi dolduracak kadar toprağın elenmesi gerekiyor. Bulunanların da sadece çok küçük bir oranı kesilip cilalanarak mücevhere monte edilecek boyut ve niteliktedir.
Nasıl kesiliyor?
Elmas kesimi hayal gücü, sabır ve beceri gerektiren çok hassas bir iştir.
Eski zamanlarda elmaslar kesilmeden bırakılırlardı. Montürlerinin derinliklerine yerleştirilip sadece üst yüzeylerinin yumuşak parlaklığı dışarıda kalır, karanlık ve gizemli gözükürlerdi. 14. yüzyıla gelindiğinde sanatkarlar taşların ışık saçması için gerekli olan karmaşık kesme ve cilalama tekniklerini araştırmaya başladılar. Bütün bu teknikler günümüzde de geliştiriliyor ve yenileri bulunuyor.
Bugün kesim ustalarının geleneksel yöntemleri yerini gelişmiş bilgisayar teknolojisine bırakmıştır.